ID: 5546
Beskrivning
Studentlitteratur till Förskollärarprogrammet i
bra begagnat skick. Kom med prisförslag
Lindqvist, Gunilla (1996). Lekens möjligheter: om skapande lekpedagogik i förskola och skola.
Bergem, Trygve (2000). Läraren i etikens motljus.
Föhrer, Ulla & Magnusson, Eva (2003). Läsa och skriva fast man inte kan: [kompenserande hjälpmedel vid läs- och skrivsvårigheter].
Säljö, Roger (2000). Lärande i praktiken: ett sociokulturellt perspektiv.
Rosenqvist, Mia Maria (2006). Lek och skolämnen i en ny lärarroll: temaarbete med 3-9-åringar : en aktionsforskningsstudie.
Åberg, Ann & Lenz Taguchi, Hillevi (2005). Lyssnandets pedagogik: etik och demokrati i pedagogiskt arbete. 1. uppl.
Molander, Kajsa (red.) (2008). Leka och lära matematik ute. SÅLD
Molander, Kajsa (red.) (2008). Leka och lära matematik ute - Uppdragskort. SÅLD
Jederlund, Ulf (2002). Musik och språk: ett vidgat perspektiv på barns språkutveckling. 1. uppl. SÅLD
Kåreland, Lena (red.) (2005). Modig och stark - eller ligga lågt: skönlitteratur och genus i skola och förskola.
Dimbleby, Richard & Burton, Graeme (1997). Oss emellan: mellanmänsklig kommunikation.
Forssell, Anna (red.) (2005). Boken om pedagogerna. 5., [rev. och utök.] uppl.
Nordin-Hultman, Elisabeth (2004). Pedagogiska miljöer och barns subjektskapande. Diss.
Bie, Kristin (2014). Reflektionshandboken för pedagoger. 1. uppl. SÅLD
Sandström Madsén, Ingegärd (2002). Skriva för att lära: skrivande samtal som redskap för en bättre undervisning. 5. uppl.
Andersson, Inga (1999). Samverkan för barn som behöver: en handbok för lärare. 2., rev. uppl.
Doverborg, Elisabet, Doverborg, Elisabet & Emanuelsson, Göran (2006). Små barns matematik: erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare. 1. uppl.
Løkken, Gunvor (2008). Toddlarkultur: om ett- och tvååringars sociala umgänge i förskolan. 1. uppl.
Riddersporre, Bim & Persson, Sven (red.) (2010). Utbildningsvetenskap för förskolan. 1. utg.
Egeberg, Sonja & Jerlang, Espen (2005). Utvecklingspsykologiska teorier: en introduktion. 4. uppl.
Lenz Taguchi, Hillevi (1997). Varför pedagogisk dokumentation?: om barnsyn, kunskapssyn och ett förändrat förhållningssätt till förskolans arbete.
Lindqvist, Gunilla (1996). Lekens möjligheter: om skapande lekpedagogik i förskola och skola.
Bergem, Trygve (2000). Läraren i etikens motljus.
Föhrer, Ulla & Magnusson, Eva (2003). Läsa och skriva fast man inte kan: [kompenserande hjälpmedel vid läs- och skrivsvårigheter].
Säljö, Roger (2000). Lärande i praktiken: ett sociokulturellt perspektiv.
Rosenqvist, Mia Maria (2006). Lek och skolämnen i en ny lärarroll: temaarbete med 3-9-åringar : en aktionsforskningsstudie.
Åberg, Ann & Lenz Taguchi, Hillevi (2005). Lyssnandets pedagogik: etik och demokrati i pedagogiskt arbete. 1. uppl.
Molander, Kajsa (red.) (2008). Leka och lära matematik ute. SÅLD
Molander, Kajsa (red.) (2008). Leka och lära matematik ute - Uppdragskort. SÅLD
Jederlund, Ulf (2002). Musik och språk: ett vidgat perspektiv på barns språkutveckling. 1. uppl. SÅLD
Kåreland, Lena (red.) (2005). Modig och stark - eller ligga lågt: skönlitteratur och genus i skola och förskola.
Dimbleby, Richard & Burton, Graeme (1997). Oss emellan: mellanmänsklig kommunikation.
Forssell, Anna (red.) (2005). Boken om pedagogerna. 5., [rev. och utök.] uppl.
Nordin-Hultman, Elisabeth (2004). Pedagogiska miljöer och barns subjektskapande. Diss.
Bie, Kristin (2014). Reflektionshandboken för pedagoger. 1. uppl. SÅLD
Sandström Madsén, Ingegärd (2002). Skriva för att lära: skrivande samtal som redskap för en bättre undervisning. 5. uppl.
Andersson, Inga (1999). Samverkan för barn som behöver: en handbok för lärare. 2., rev. uppl.
Doverborg, Elisabet, Doverborg, Elisabet & Emanuelsson, Göran (2006). Små barns matematik: erfarenheter från ett pilotprojekt med barn 1 - 5 år och deras lärare. 1. uppl.
Løkken, Gunvor (2008). Toddlarkultur: om ett- och tvååringars sociala umgänge i förskolan. 1. uppl.
Riddersporre, Bim & Persson, Sven (red.) (2010). Utbildningsvetenskap för förskolan. 1. utg.
Egeberg, Sonja & Jerlang, Espen (2005). Utvecklingspsykologiska teorier: en introduktion. 4. uppl.
Lenz Taguchi, Hillevi (1997). Varför pedagogisk dokumentation?: om barnsyn, kunskapssyn och ett förändrat förhållningssätt till förskolans arbete.